Friday 1 May 2020

Puasa tahun 2020

 Assalamualaikum.,

Masa ni bulan puasa tahun 2020 bermakna tahun kita berkuarantin di rumah lah ye..macam biasa lah buka puasa dirumah mana yang ada..beli pon ada..

Dalam pada masa yang sama kita juga banyakkan berkongsi dengan jiran-jiran tetangga..tahun ni juga tahun kedua berpuasa di PGB, huhu lama tak balik kampung ye.. antara juadah yang amir emsem buat adalah air mangga @ air tembikai..minat betul buat air jus..selain itu pulut mangga pon dia pandai buat juga..huishhh nampak sangat mama tak pandai masakkan..xpelah mujur ayah pandai..sudi ajar mama..bolehlah kalau nak buat tu..tapi kene ada sifu disebelah..hihi time ni ayah kerja..jadi balik kerja atau kalau halfday dia buatlah...buatlah beberapa bekas untuk jiran-jiran level 6 ni..selamat berbuka ye jiran-jiran..tq jiran-jiran yang sudi juga bagi makanan..semoga murah rezeki kalian..

Ada juga menu-menu yang mama cuba buat masa pkp ni antaranya pajeri nanas, begedil, donut hahahaha macamlah banyak sangat... jadilah dari takde,,kiranya hikmah jugalah PKP ni..terpakse buat sendiri bila teringin tu..ehhh elok plak ko blaja ye..hihi bak kate cik wada xde alasan tak pandai masak..katanya dunia dihujung jari je..hihi tapi bak kate Mak Ngah pulak kita kene membantu ekonomi negara dengan membeli.. so kita beli dan kita masak jugak..hahahaha terima kasih juga kat kakak-kakak adik-adik yang tak lokek bagi resipi kat sis ni...love you all..






















No comments:

Post a Comment