Thursday 24 May 2018

Nasyrul Quran Putrajaya

Assalamualaikum semua..

Ahah entri hari ni kita imbau balik aktiviti-aktiviti mama bersama kawan2 di Bahagian Akaun KPM..so mama nk mula aktif balik tulis blog...semuanya untuk kenangan..

ok masa ni adalah lawatan kelab KRESBA (Kelab Kebajikan & Rekreasi Bahagian Akaun) Kementerian Pendidikan Malaysia..sempena bulan Ramadhan yang mulia..Banyaklah aktiviti yang dibuat oleh kelab seperti bacaan alquran secara berkumpulan.

Serba sedikit yang difahami..Nasyrul Quran merupakan Pusat percetakan Al-Quran di Putrajaya..di sana boleh lah kita melihat kilang memproses pembuatan Al-quran selain menggabungkan ciri-ciri negeri-negeri di seluruh Malaysia yang dicantumkan di dalam reka bentuk Alquran. Memang menarik tempat ini untuk dilawati. Digalakkan pergi beramai-ramai supaya penyebaran maklumat dapat diberitahu..Kita juga boleh mewakafkan al-quran tersebut selain bersedekah. 

Sekitar di dalam kawasan Nasyrul Quran, apalagi gambaran yok..cantik betul tempat ni..semua tentang Al-quran..balik siap semua org dapat Al-quran.. alhamdulillah..


































No comments:

Post a Comment